Ćwiczenia domowe kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała

  1. Stanie tyłem do ściany – kontrola poprawnego ustawienia stóp, kolan, miednicy, brzucha, barków i głowy.
  2. Jak wyżej – skłon tułowia w przód ze stopniowym zbliżaniem stóp do ściany – wyprost,
  3. Leżenie tyłem (na plecach), nogi ugięte, stopy na podłodze – stopniowe zbliżanie nóg do klatki piersiowej (plecy przylegają do podłoża).
  4. Stanie – laska (lub podobny przybór) na plecach (pod łokciem) – marsz z laską na plecach.
  5. Siad skrzyżny (po turecku) ramiona wzdłuż tułowia, plecy przywarte do ściany – luźny skłon w przód, swobodny powrót do skorygowanej pozycji.
  6. Marsz z przyborem na głowie (książka, woreczek) - kontrola poprawnego ustawienia miednicy, brzucha, barków i głowy (miednica w jednej linii z nogami, brzuch wciągnięty, barki ściągnięte do tyłu, głowa prosto).

Uwagi do ćwiczeń korekcyjnych:

  • najbardziej wskazane jest wykonywanie ćwiczeń codziennie w godzinach popołudniowych lub wieczornych przed posiłkiem,
  • strój ćwiczebny, na boso,
  • ćwiczenia wykonuje dziecko zdrowe w obecności rodzica,
  • ćwiczyć 3 razy w tygodniu, przez min 15 minut, - okresowo nie ćwiczy dziecko chore,
  • ćwiczyć należy w pogodnym, wesołym nastroju, - nie należy wykonywać ćwiczeń po posiłku, - rodzice (opiekunowie) starają się korygować postawę dziecka podczas ćwiczeń.

Pozdrawiam

Jolanta Hetman-Popek