Język angielski – zajęcia grupowe dwa razy w tygodniu,
Język francuski – zajęcia grupowe,
Rytmika - zajęcia grupowe dwa razy w tygodniu,
Muzykoterapia
Kodowanie i robotyka - Dzięki użyciu popularnych klocków Lego WeDo 2.0. dzieci mają możliwość budować roboty z wykorzystaniem silnika i czujników, programować polecenia, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności w dziedzinie nowych technologii. Dzieci uczą się skomplikowanych zagadnień z dziedzin fizyki, inżynierii i programowania, a jednocześnie rozwijają zdolności motoryczne i umiejętności poznawcze,
Zajęcia plastyczne – popołudniowe zajęcia stymulujące zdolności plastyczne,
Zajęcia taneczne - popołudniowe zajęcia stymulujące zdolności muzyczne,
Zajęcia komputerowe - zajęcia grupowe,
Zajęcia z elementami metody krakowskiej - wczesna nauka czytania poprzez zabawę, wykorzystująca metodę symultaniczno-sekwencyjną, a więc metodę sylabową, opartą na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej
Terapia ręki
Ręce to jedno z najcenniejszych narzędzi poznania, a co za tym idzie, nabywania nowych umiejętności, czyli rozwoju. Rola ręki szczególnie wyraźnie widoczna jest w obszarze samoobsługi, komunikacji, w nauce i zabawie.
Głównym celem Terapii Ręki jest usprawnianie umiejętności z zakresu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Podczas zajęć dziecko wykonuje ćwiczenia oraz uczestniczy w zabawach, które mają na celu rozwijanie kończyny górnej, podnoszenie sprawności manipulacyjnych dłoni, poprawę prawidłowości chwytu oraz usprawnianie koordynacji obu dłoni.
Terapia logopedyczna – zajęcia grupowe: profilaktyka logopedyczna, zajęcia indywidualne: terapia zaburzeń i zakłóceń rozwoju mowy,
Zajęcia grupowe z psychologiem – zajęcia grupowe z psychologiem, które odbywają się w naszym Przedszkolu mają na celu wspierać rozwój emocjonalno-społeczny dzieci. Poprzez rysunek, zabawę, bajkoterapię, relaksację dzieci rozwijają swoje umiejętności wyrażania siebie i otaczającego je świata. Zajęcia pozwalają poznawać zasady życia społecznego, uczą rozpoznawać i akceptować emocje własne i innych osób oraz wyrażać je we właściwy i bezpieczny sposób.
Trening Umiejętności Społecznych – TUS to zajęcia, podczas których dzieci ćwiczą różne elementy funkcjonowania w społeczeństwie. Każda interakcja z drugim człowiekiem jest okazją do doskonalenia kompetencji takich jak aktywne słuchanie, rozpoznawanie i okazywanie emocji. U dzieci dzieje się to w naturalny sposób: poprzez obserwację, naśladowanie, samodzielne próby. Dzieci uczestnicząc w zabawach, pracują w parach lub grupie, symulując różne sytuacje społeczne (nawiązywanie kontaktu, rozmowę, aktywne słuchanie, rozwiązywanie konfliktów). Zabawa ta jest moderowana prze nauczycieli trenerów, którzy animują jej przebieg i udzielają dzieciom informacji zwrotnej.
Rehabilitacja – ćwiczenia kinezyterapeutyczne, masaż Shantala, elementy metody Integracji Sensorycznej oraz Weroniki Sherbourne,
Zajęcia korekcyjne – profilaktyka wad postawy,
Religia.
Dla dzieci szczególnie uzdolnionych oferujemy:
Zajęcia rozwijające sprawności matematyczne,
Zajęcia rozwijające sprawności językowe – „Krasomówca”,
Zajęcia taneczne,
Zajęcia plastyczne,
Systematyczne wsparcie specjalistów.
Dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oferujemy: